Loading...
Safebay2018-09-27T09:41:03+00:00
Safebay | Eerstestap.nl

De veiligste keuze voor het delen van informatie

Wilt u zorgeloos vertrouwelijke gegevens uitwisselen met uw klanten? Niet alleen omdat de AVG dat vereist, maar simpelweg omdat u de privacy van uw klanten net zo belangrijk vindt als die van uzelf? Kies dan voor Safebay. Een messenger app, die niet alleen de beveiliging, maar ook uw servicelevel naar een hoger plan tilt.

De AVG stelt hogere eisen aan het veilig uitwisselen van vertrouwelijke gegevens. De recente privacyschandalen zorgen voor toenemende bewustwording bij uw klanten, zeker als het gaat om het uitwisselen van vertrouwelijke gegevens. De privacy van communicatie via e-mail of instant messaging, zoals WhatsApp is echter niet altijd gegarandeerd. En toch zijn dat veelgebruikte kanalen voor de communicatie met klanten en in de communicatie tussen medewerkers onderling Vaak óók voor het uitwisselen van gevoelige informatie. Eerstestap.nl biedt, in samenwerking met ANVA, hiervoor een oplossing met Safebay, een chatapplicatie waarmee veilig documenten en gegevens uitgewisseld kunnen worden tussen adviseur en klant of tussen adviseurs onderling.

Waarom is Safebay zo veilig?

Gebruikers van de app moeten zich identificeren met iDIN, op termijn komt hiernaast de mogelijkheid bij om in te loggen met het, bij de KNB in ontwikkeling zijnde, NotarisID. Doordat de identiteit van de partijen daarmee is vastgesteld, weet de gebruiker altijd met zekerheid wie de verzender of de ontvanger is. Daardoor kan deze app ook gebruikt worden voor klantakkoord en het digitaal ondertekenen van contracten.
Gegevens en documenten die via de app worden uitgewisseld worden versleuteld verzonden en opgeslagen, waardoor alleen de ontvanger en de verzender de inhoud van het bericht kunnen lezen.

In tegenstelling tot andere populaire instant messengers, slaat Safebay documenten niet automatisch op in de smartphone van de gebruiker, maar blijven deze beveiligd in de applicatie, tenzij de gebruiker ze zelf download. Ook maakt Safebay geen gebruik van andere gegevens op de smartphone, zoals de contactgegevens. Verstuurde documenten en gesprekken kunnen vernietigd worden. De servers waarvan de app gebruik maakt vallen onder Nederlands recht en voldoen daarmee aan de richtlijnen die DNB stelt aan hosting.

Welke voordelen biedt Safebay nog meer?

Door de waterdichte identificatie met iDIN is Safebay geschikt voor het verkrijgen van een klantakkoord op bijvoorbeeld offertes. Hierdoor bespaart u op de kosten van documentverzending. Aangetekende en fysieke post is in veel gevallen niet meer nodig.
U kunt videogesprekken voeren met uw klant, zodat de klant u eenvoudiger kan bereiken op het tijdstip en de plaats die u beiden het beste uitkomt.

Safebay kan ook veilig gebruikt worden voor communicatie door collega’s onderling. Essentieel wanneer u met uw collega een klantcase wilt bespreken. U kunt groepsgesprekken voeren, 1-op-1 chats, met uw klanten, collega’s en zelfs externe partijen.

Transparantie en betrouwbaarheid: Ontvang informatie direct van de bron. Werkgeversverklaring nodig? Laat de werkgever dit dan direct zelf aanleveren in de app,

Aparte gespreksverslagen maken is niet meer nodig! Alle communicatie via Safebay wordt vastgelegd.

Multitasken door meerdere adviesgesprekken tegelijkertijd te voeren. Terwijl u wacht op reactie van de ene klant, vervolgt u het gesprek met een andere klant.

Blockchain en Chatbots maken het compleet!

Safebay kan worden uitgebreid met twee onderdelen, namelijk blockchain en chatbots. De app is ‘blockchain-ready’. Daarnaast is er een chatbot geïntegreerd, die de klant begeleidt tijdens de customer journey. Deze inrichting van deze chatbot geven wij samen met ANVA vorm. Documenten en overeenkomsten kan de chatbot dan op basis van het ‘gesprek’ samenstellen en vastleggen in die blockchain. De mogelijkheden zijn zeer uiteenlopend. Zo kan de chatbot de eerste inventarisatie bij een adviesgesprek voor zijn rekening nemen, of juist ingezet worden voor het automatisch behandelen van de slotvragen.

De voordelen van onze oplossing

Wat heeft u nodig om Safebay te gebruiken?

Safebay is er voor iedereen. Natuurlijk voor volmachtkantoren, serviceproviders, financieel adviseurs, verzekeringsmaatschappijen. Maar ook voor hypotheekadviseurs, notarissen, makelaars en andere belanghebbenden. Het gebruik van ANVA’s dan wel Eerstestap.nl’s overige software is dus niet nodig om Safebay te kunnen gebruiken.

Interesse?

Wilt u eerst meer zien van Safebay en het gebruik van de app zelf ervaren?

De app is te downloaden in de appstores. Zakelijke gebruikers kunnen de app gratis uitproberen door te chatten met twee users op het zakelijke account. Wanneer er meer gebruikers worden toegevoegd zijn er kosten aan het gebruik verbonden. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Neem contact op