Loading...
Rabobank case2018-06-11T12:36:18+00:00

Optimale klantervaring door zelfwerkzaamheid

De Rabobank huurde Eerstestap in om hun adviesmodel binnen het pensioen domein te optimaliseren. Door in plaats van alleen face2face gesprekken te voeren, over te gaan op een ‘digital-first’ aanpak.

Inmiddels worden alle klantreizen (Klant Worden, Klant Zijn en Klant Blijven) digitaal ondersteund door de inzet van een online klantvoorbereiding. Deze wordt aan de klant verstrekt voorafgaand aan het gesprek over het collectief pensioen.

Rabo PensioenAdvies heeft hierbij gekozen voor het gebruik van zowel het platform van Eerstestap, als consult en de expertise op gebied van het maken van echte financiële uitlegvideo’s.

Optimale klantervaring door zelfwerkzaamheid

De Rabobank huurde Eerstestap in om hun adviesmodel binnen het pensioen domein te optimaliseren. Door in plaats van alleen face2face gesprekken te voeren, over te gaan op een ‘digital-first’ aanpak.

Inmiddels worden alle klantreizen (Klant Worden, Klant Zijn en Klant Blijven) digitaal ondersteund door de inzet van een online klantvoorbereiding. Deze wordt aan de klant verstrekt voorafgaand aan het gesprek over het collectief pensioen.

Rabo PensioenAdvies heeft hierbij gekozen voor het gebruik van zowel het platform van Eerstestap, als consult en de expertise op gebied van het maken van echte financiële uitlegvideo’s.

Bekijk de case video

Zeker van de juiste input

Zelfwerkzaamheid is o.a. de sleutel van het grote succes. Klanten worden voorzien van alle relevante informatie, aangeboden op het juiste moment, in klare taal die iedereen begrijpt. Hierbij worden korte videosnacks verbonden aan relevante vragen, waar de klant vervolgens heel goed in staat is om een antwoord op te geven.

Dit leidt keer op keer tot de juiste input van de klant, waarbij de klant bijzonder goed in staat is het proces zelfstandig te doorlopen.

Op basis hiervan kunnen de pensioen adviseurs van Rabobank heel efficiënt het vervolgtraject invullen. Waaronder het voeren van het adviesgesprek via de webcam.

Zeker van de juiste input

Zelfwerkzaamheid is o.a. de sleutel van het grote succes. Klanten worden voorzien van alle relevante informatie, aangeboden op het juiste moment, in klare taal die iedereen begrijpt.

Videosnacks leggen de materie heel helder uit. Door de vragen direct aan een video te koppelen, begrijpt de klant wat de vraag is. En is heel goed in staat deze te beantwoorden. Hierdoor krijgen we keer op keer de juiste input van de klant, waarbij de klant bijzonder goed in staat is het proces zelfstandig te doorlopen.

Op basis hiervan kunnen de pensioen adviseurs van Rabobank heel efficiënt het vervolgtraject invullen. Bijvoorbeeld door het adviesgesprek te voeren via de webcam.

MC Groep case - Eerstestap

De resultaten

  • Een aanzienlijke besparing van niet-declarabele adviesuren
  • Forse daling ‘loze’ gesprekken
  • Stijging van het aantal nieuwe klanten
  • Gekoppeld met webcam-advies
  • Klanten geven gemiddeld een 8,6 als cijfer

“Eerstestap is een professionele proactieve organisatie die de afspraken goed nakomt.”

John Smits, Lead Productmanager Rabobank Pensioen

Customer Flow Manager

Het platform dat de snelle implementatie bij de Rabobank mogelijk maakte. De 1 op 1 communicatie hub die zowel de communicatie met de klant, als klantprocessen optimaliseert. De business is hierdoor weer in de lead en is beter dan ooit in staat de gestelde targets te realiseren.

Een efficiënter adviestraject voor uw klanten?

Klanten zoeken naar manieren om zelf delen van hun proces uit te kunnen voeren. Wij maken dit eenvoudig mogelijk.

Neem contact op
terug naar de cases