Loading...
NNEK case2018-06-19T19:28:18+00:00

Online aanvragen van een beleggingsrekening

Voor vermogensbeheerder het Noord Nederlands Effektenkantoor (NNEK) heeft Eerstestap de online klantreis ontwikkeld. NNEK werkt al jaren succesvol samen met financieel adviseurs. Zij doen de advisering en de klant opent zijn beleggingsrekening bij NNEK. Tot een jaar geleden een papieren traject. Een formule die heel goed werkte.

En dan toch de beslissing om volledig over te gaan op het online openen van een beleggingsrekening. Volgens directeur Egbert Berkhoff heeft dat veel voordelen opgeleverd:

“We zijn begonnen met het online aanvragen van een beleggingsrekening door de adviseur van de klant. Inmiddels doorloopt >80 procent van onze nieuwe klanten de digitale reis. We besparen daar veel tijd mee, de aanpak heeft een moderne uitstraling, de betrouwbaarheid van gevalideerde gegevens is groot, te veel voordelen om op te noemen.”

De klanttevredenheid wordt aan 2 kanten continue gemeten. Zowel de adviseur, als de klant geven het online openen van de beleggingsrekening een 8,6 gemiddeld.

Verfrissend anders

“Wij hebben Eerstestap ingeschakeld omdat zij al jaren verfrissende ondernemers zijn in de financiële sector, wij hebben regelmatig contact met hen en we sparren over de versimpeling, over klantgedrag en positieve beïnvloeding en verleiding.”

De implementatie was een uitdagend traject. Vermogensopbouw is een apart proces met andere regelgeving en vaak een ‘ver van je bed’-show. “Door goed te blijven communiceren en het ambitieniveau hoog te houden is er iets heel moois ontstaan.”

Het zijn ‘gewoon goeie gasten’, ze weten waar het over gaat en wat er leeft bij de klant. Het zijn ‘blijvertjes in de sector’. Voordeel is ook dat het geen IT-bedrijf is dat uren komt draaien. Daar zijn er genoeg van!

Egbert Berkhoff, directeur NNEK

terug naar de cases